Huis aan huis reclamefolders nog steeds ongekend populair: nu helemaal!

Wie dacht dat de papieren folders hun beste tijd wel gehad hebben: niets is minder waar. Nielsen Media deed onderzoek naar de populariteit van huis aan huis folders, en de cijfers liegen er niet om.

Veel vertrouwen in gedrukte media

Ondanks de enorme opmars van social media is het vertrouwen in de traditionele verspreiding niet aangetast. De tv, kranten en tijdschriften blijven vertrouwde reclamevormen. Huis aan huis verspreiding is de afgelopen jaren flink toegenomen. Jaarlijks worden er ruim 12 miljard reclamefolders huis-aan-huis verspreid in Nederland. Consumenten besteden wekelijks 45 minuten aan het doornemen van flyers en folders. Op basis van de aanbiedingen bezoeken veel consumenten dan ook de winkel, rond de 95% van de ontvangers bezoeken een winkel naar aanleiding van een reclamefolder of flyer.

Reclamefolders hebben autoriteit

Natuurlijk kun je, voor relatief kleine bedragen, adverteren via de bekende online kanalen als Facebook en Instagram. Maar hoe goed blijft zo’n advertentie bij de doelgroep hangen? Je scrollt er langs en bent het zo weer vergeten. Folders hebben als het ware veel meer ‘autoriteit’, als je iets ziet wat je wilt kopen, bewaar je de folder en plan je een bezoekje aan de desbetreffende winkel.

Zet juist nu gedrukte media in

In deze tijd wil je met je onderneming misschien wat extra aandacht geven aan de marketing, maar zonder dat er enorme budgetten bij komen kijken. Daarnaast wil je (bijna) zeker weten dat je een effectief medium inzet. Dan ben je bij de gedrukte media aan het goede adres. Bekijk hieronder ons rekenvoorbeeld. We kijken graag samen hoe we gedrukte media kunnen inzetten voor jouw bedrijf of organisatie!

Even rekenen…

Onlangs hebben we voor een restaurant een reclamefolder mogen verzorgen in een oplage van ruim 10.000 stuks . Het ging om een folder op A4 formaat, tweezijdig in fullcolour bedrukt. Op de ene kant kwam het restaurantmenu, op de andere kant het menu voor afhalen en bezorgen. De orderprijs kwam uit op ongeveer 1100 euro.

Zet deze manier van reclame maken maar eens af tegen het versturen van post met postzegels. Een postzegel kost tegenwoordig al 93 cent, en dan heb je nog niet eens de enveloppen en papier. De stuksprijs voor een folder is slechts 11 cent! Daarnaast kun je op een folder een mooie call-to-action verwerken, zoals een kortingsbon of tegoedbon voor bijvoorbeeld gratis koffie. Daarmee is het effect meteen meetbaar! Het overwegen waard dus.

Wil je ook voor zo’n mooi bedrag je onderneming onder de aandacht brengen? Mail ons of bel direct 0252-22 30 00, dan gaan we voor je aan de slag.