Aan de andere kant, de klant: Ronny Grimbergen van Goodnight Slaapkamers

Tevreden klant van Grain: Ronny Grimbergen van Goodnight Slaapkamers Cruquius.

Voor Goodnight Slaapkamers hebben we al  heel wat verschillende uitingen mogen verzorgen. Van de huis-aan-huisfolders, advertenties, displays en abri’s tot instore promotie. Van opmaak tot productie. Ondernemen in deze tijd is anders. We zijn benieuwd hoe het gaat met Ronny Grimbergen, bedrijfsleider van deze grootste slaapkamer van Nederland zoals ze zelf zeggen.

Al 30 jaar is Goodnight Slaapkamers de grootste slaapkamerspeciaalzaak van Nederland. Hoe zag de weg naar deze mijlpaal eruit? Wat voor winkel is Goodnight?

”Het bedrijf is ooit gestart in een pand achter het huidige pand. Later zijn we verhuisd naar de huidige locatie, waar zowel de bezorg- en serviceafdeling als de fysieke winkel zelf aanwezig waren. Later hebben we de expeditieafdeling verhuisd en vanaf dat moment zijn we naar een verkoopoppervlakte van 5000m2 gegaan!

We zijn een winkel waar we nét een stapje verder willen gaan. We zeggen altijd gekscherend: we willen alles verkopen behalve nee. Wij hebben een slaapoplossing voor iedereen. Van jong tot oud: bij ons kun je altijd slagen.”

Heb je altijd de ambitie gehad om zo’n grote winkel te runnen? Wat vind jij het leukst aan je baan?

”Ik had een aantal jaar geleden niet de ambitie om bedrijfsleider in een beddenwinkel te worden, daar moet ik eerlijk in zijn. Echter, ik heb er nog geen moment spijt van en het is veel dynamischer dan ik ooit had kunnen denken.

Vooral de juiste producten neerzetten in de winkel vind ik de grootste uitdaging. Wat zoekt de klant? Dat is uiteindelijk essentieel om een goed draaiende winkel te zijn. Daarnaast vind ik het aansturen van het verkooppersoneel en er samen een succes van maken de leuke kanten van mijn werk.”

Hoe gaat het ondernemen in deze periode? Veel mensen gaan nu veel kritischer naar hun huis kijken en kopen nieuwe spullen. Merk je dat ook in de winkel?

”Het ondernemen in deze tijd vergt wat aanpassingen. Je bent verplicht je aan regels te houden en je wilt een veilig winkelbezoek kunnen garanderen.

Mensen zijn druk bezig in-en-om het huis. Dat merken wij zeker. Daarnaast is het grappig dat je ziet dat het doordeweeks drukker is. Een hoop mensen werken thuis en nemen even ‘pauze’ in onze winkel.”

Hebben jullie veel aanpassingen moeten doen in de winkel voor een veilig winkelbezoek?

”Uiteraard! Van desinfectiepompen tot spatschermen. Je moet mensen een veilig winkelklimaat kunnen geven. Dat proberen we te doen. Daarnaast is de anderhalve meter aanhouden in onze winkel redelijk eenvoudig aangezien het zo groot is.”

Jullie hebben gekozen voor Grain als partner in de grafische realisatie. Hoe bevalt de samenwerking?

”Wij zijn enorm tevreden. Kort schakelen, snel handelen. Dat zijn termen die direct bij mij omhoog schieten. Daarnaast hebben we de afgelopen periode(s) mooie marketingtrajecten kunnen bedenken met elkaar. Al met al een prettige manier van samenwerken!”

Momenteel hebben jullie de actie BoxSpringDays. Wat voor rol speelt de gedrukte promotie hierin? Komen mensen nog steeds naar de winkel naar aanleiding van de folder en advertenties?

De folder valt deze week op de deurmat in de regio Haarlem, Haarlemmermeer en de Bollenstreek.

”Ja. Kort en krachtig antwoord. Als je hoort hoeveel mensen onze geprinte advertenties en folder gezien hebben en daardoor naar de winkel zijn gekomen, dat is immens. Wij kunnen niet zonder geprinte media en ik ben van mening dat bijna geen enkele winkel dat kan!”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *